Výlet na Azurové pobřeží – Marseille

Podařilo se nám ukořistit jednosměrné letenky od španělské společnosti Volotea za 5€ do Marseille, tak jsme toho využili a projeli jsme Azurové pobřeží! Všechny odkazy na ubytování, typy, atd. najdete pro lepší orientaci úplně dole na konci článku

Marseille

25.7. Marseille – den 1

Autobusem 191 jedeme z Anděla na letiště. Jak už jsem psal, letíme s Voloteou. Je to náš první let s touto společností a hned má hodinu zpoždění 🙂 Letušky nějak zapomněly otevřít gate. Ale co, let proběhl hladce. Na letišti v Marseille jsme si koupili za 5,80€ shuttle bus na nádraží Saint Charles, což je asi největší vlakové nádraží v Marseille. Kvůli nedávnému útoku v Nice zde hlídkovali vojáci.
Sedli jsme na metro a vyrazili do stanice Champ de Mars, abychom se dostali do našeho ubytování přes airbnb u super príma holek v pravém francouzském bytě.
Ubytujeme se u děvčat a komzultujeme s nimi politickou situaci v zemi, žertujeme o prezidentech a tak… Holky nám dávají cenné rady kam vyrazit, tak vyrážíme.

První zastávka byla v Monoprixu na doplnění bílkovin
Došli jsme až do přístavu

Centrem města je přístav. Dáváme si zde zmrzlinu (kopeček za 2,80€ takže ano, je zde dost draho). Ještě v 7 hodin večer je děsné vedro, tak si jen projdeme přístav a vracíme se zpátky.

Odpočívadlo

Marseille je krásný přístav a zároveň druhé největší město ve Francii. Žije zde asi 850 000 obyvatel, z toho je třetina muslimů. Skoro všude se píše, jak je Marseille nebezpečné, z vlastní zkušenosti ale musíme říct, že to není pravda. V tomto ohledu je stejné jako každé větší evropské město. Člověk se zdravým rozumem se zkrátka nepotlouká o půlnoci v temných uličkách. Uličky a pasáže jsou zde opravdu malebné, takhle nějak jsme si představovali Francii.

Metro je retro
Opera a okna

26.7. Marseille – den 2

Ráno jsme ve velkém stylu posnídali zatím nejlepší croissant a bagetu z místního pekařství. Vyrazili jsme metrem do stanice Vieux port (přístav) na prohlídku muzea Cantini. Bohužel bylo zavřeno, tak jsme vyrazili na pláž, kterou nám doporučila naše hostitelka – Anse de Maldorme. Byla to malá plážička pro místňáky. Jezdí sem bus č. 83 -zastávka Endoume. Bylo zde hodně žen, co se koupalo bez svršku. Samozřejmě zde nebyli žádní muslimové. Vykoupali jsme se, schrupli si a vyrazili ještě na procházku do města a domů. Restaurace jsou zde hrozně drahé – ceny šplhají i na cca 20€ za jídlo. Pro lowcosťáky je zde ale alternativa – Monoprix. Je to síť obchoďáků, kde se dají koupit celkem ucházející saláty nebo omáčky a těstoviny, ale stejně počítejte s vyššími cenami. My jsme si na tento večer koupili právě těstoviny s omáčkou a sýrem a moc jsme si pochutnali.

Blížíme se k pláži
Pláž Maldorme – hlavně pro místňáky
Moderní doprava – lítačka na 3 dny za 10,80 €

27.7. Marseille – den 3

Prošli jsme si starou čtvrť Petier. Je zde spousta krásných zákoutí a doslova umění na každém rohu. Ve spoustě uliček vystavují místní umělci své obrazy.

Noty pro pouliční umělce
Roztomilý obchůdek
Portrét dívky a veřejná knihovnička
Obdivujeme místní malíře
Super obchůdek, kde měli super věci!
Dále jsme vyrazili na výstavu Picassa v muzeu s názvem jednoduše Mucem. Picasso nebyl jen malíř, ale i sochař a “dělal” i do keramiky, takže to fakt stálo zato, jen škoda, že se nemohlo fotit a byla i dost důkladná vstupní prohlídka, kdy nám prohledali batohy a oblečení. Cena 5€.

Mucem – Výstava Picassa
Potom jsme si prošli přes most, který vedl z muzea. Užívali jsme si parádní výhledy na přístavní část Marseille. Pozorovali jsme místní odvážné děti, jak skáčou z historických hradeb rovnou do vody. Až z toho občas tuhla krev v žilách…

Ještě jeden pohled do uličky ve čtvrti Panier / A už jdeme přes most z muzea
Maják
Do dáli pluje loď
Neohrožené dítko
Správná loď / V muzeu jsme dostali místo vstupenky nálepku, tak jsme ji zase vrátili

Bylo strašné horko, tak že se půjdeme zase koupat, ale tentokrát na písečnou pláž Malmosque. Zase jsme sedli na bus 83, ale nastala zrada – pláž vůbec nebyla písečná. Byla celá na skále! A navíc obležena spoustou Francouzů, tak jsme to otočili a vyrazili zpět na starou dobrou pláž ze včera, která byla naštěstí nedaleko. Koupání proběhlo, šlofík taky, takže úkol splněn.

Ještě fotka z pláže
A ještě jedna
Všimli jsme si taky, že místní dost kouří marihuanu na veřejnosti, ikdyž je tady zakázaná. Večer zase vaříme těstoviny a jdeme spát. Další den totiž jedeme do La Plage del Mer. To je od nás vše z města Marseille!

Nádraží Saint Charles – jedeme dál!
Doprava Marseille
Jezdí zde 2 linky metra a tramvaje a autobusy. My jsme si na 3 dny koupili lítačku za 10,80€
Ubytování
Obecně je ubytování v Marseille docela drahé – hotely před booking začínají tak na 1500 Kč v sezóně. My jsme byli ubytovaní přes airbnb tady
Bezpečnost
Marseille je stejně bezpečné jako každé jiné město. Pokud budete mít zdravý rozum, můžete být v klidu. Jediné, co je občas nepříjemné jsou žebráci v ulicích

Sdílet příspěvek

Přihlašte se k odběru novinek

Získejte výhodnou startovací sadu KPZ

Také získáte přístup k tajným nabídkám a objevíte další kouskysveta!